Évadzáró túra a Szádelői-völgyben – Beszámoló

A 2017-es év utolsó túráját a Gömör-Tornai-karszt legszebb és legnépszerűbb kirándulóhelyére terveztük, belecsempészve egy kis Hollywood-ot is, vagyis gratisként megnéztük az Ellenséges terület c. filmbe szereplő angyalt, mely Áj faluban található.

Szép számban összegyűlt a csapat korán reggel a Dóczy parkolóban, majd indultunk is, és bár az időjárás nem épp a túránkhoz igazodott, de mi továbbra is reménykedtünk esőtáncunk sikerében, és hát nem hiába. Utunk során egyszer tartottunk komfort pihenőt, és egyszer kellett útvonalat módosítani, de így is időben érkeztünk a kitűzött célhoz.

Ködös, felhős idő várt minket, de kedvünket nem szegte, hisz az élet apró örömeihez már az is hozzájárult, hogy legalább nem esett. Mindenki útra készen, kitűzővel és nagyadag jókedvvel várta a csoport kép elkészültét, hogy utána indulhassunk és megcsodálhassuk ezen vidék egyik legszebb táját. Elkészült a fotó, s mi elindultunk a Szár patak mentén. Kényelmes tempóban tudtunk haladni, minimális emelkedéssel, amit szinte észre sem vettünk a patakok és a magas sziklafalak látványától.

Megfelelő időpontot választottunk, hisz a lombkoronák miatt ezeket nyáron vagy tavasszal nem láthattuk volna. Ahogy haladtunk előre megpillanthattuk a szurdok egyik leglátványosabb képződményét az úgynevezett cukorsüveg sziklát.

Majd elérkeztünk egy kis fahídhoz, itt már a patak szélesebb is olt, mint korábban, de sokáig nem csodálhattuk, hisz lélekben készülhettünk az emelkedőre, melyet sikeresen legyőztünk és elértük a kilátó pontot, ahol a látvány lenyűgöző volt, és bár nem volt ragyogó napsütés, ami még szebbé tehette volna a hatást, így is olyan látványban lehetett részünk, amit ritkán tapasztal az ember. A felhők pedig kicsit különlegessé is tették a hangulatot… Miután kigyönyörködtük magunkat és mindenki megcsinálta a kötelező szelfit indultunk is tovább. Utunk ezen szakasza szintén nem volt megerőltető,  hisz egy szép fennsíkon haladtunk át, ahol lehetőség nyílt szusszani, kicsit beszélgetni.

Majd elérkeztünk a legszebb részéhez túránkon, mesés sziklafalak, és a mély völgy mindenkiben csodálatot váltott ki e természeti képződmények felé. A hatalmas sziklákra kiállva az ember igazán aprónak érzi magát és átjárja a természet hatalmassága. Itt megpihentünk kicsit, fotóztunk majd elkészült a csoportkép is, és indultunk Áj faluba megnézni az angyalszobrot. A szétlőtt angyalszobrot az Universal stúdió szállítatta ide, mi a falu temetőjében láthattuk, de az Ellenséges terület c. filmben nem ezen a helyen állt.

Miután megnéztük a 15 méter magas szobrot elindultunk bevenni Torna várát. Sietnünk kellett, mert kezdett későre járni és még sötétedés előtt vissza akartunk érni a buszhoz. Szépen emelkedtünk és fáradtságunkat csak kellemes túraösvény és a meg-megpillantott vár látványa valamint a társaság feledtette. A vár körbejárása után visszatértünk Tornára és kis pihenő, átöltözés vacsora után jó élményekkel és a természetjárás adta örömökkel indulhattunk is haza.